Telefon interwencyjny ws. lęgów ptasich
Numer telefonu służy do informowania o przypadkach uszkodzeń lęgów ptasich na terenach zarządzanych przez Lasy Państwowe. Leśnik, z którym się Państwo skontaktują podejmie interwencję, by pomóc poszkodowanym ptakom. Aby interwencja mogła przebiegać sprawnie, prosimy o jak najbardziej precyzyjne określenie lokalizacji i przesłanie fotografii z miejsca zdarzenia.
W przypadku zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt właściwy kontakt to policja. Gdy w efekcie kolizji zwierzę zostało ranne, policjanci powinni skontaktować się z lekarzem weterynarii. Weterynarz podejmie decyzję, w jaki sposób pomóc czy też skrócić cierpienie zwierzęcia.
Przypominamy, że młode zwierzęta – ssaki, wyrośnięte pisklęta ptaków, czyli podloty – na ogół nie potrzebują pomocy człowieka. Ich taktyka to pozostawanie w ukryciu, gdy rodzice żerują bądź zdobywają pokarm dla potomstwa. Oceńmy, czy zwierzę nie jest poturbowane lub poranione. Jeśli nie, to zostawmy je tam, gdzie jest. Nie dotykamy zwierząt!
Telefon interwencyjny
Leszek Szawala - nr. tel. 795 174 001
Dodatkowe informacje
Asset Publisher
Asset Publisher
sprzedaż drewna,choinek i sadzonek
sprzedaż drewna,choinek i sadzonek
Warunki detalicznej sprzedaży drewna
• Sprzedaż drewna stosowego odbywa się we wszystkich leśnictwach w każdy wtorek oraz piątek w godzinach 7:00 -10:00
• Sprzedaż drewna wielkowymiarowego odbywa się w Nadleśnictwie Prószków od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 13:00.
• Adresy oraz telefony kontaktowe znajdują się w ofercie handlowej drewna stosowego oraz w ofercie handlowej drewna wielkowymiarowego
• Aktualny cennik znajduje się tutaj >>>
• Podczas sprzedaży drewna leśniczy pobiera od kupującego gotówkę w wysokości 100% wartości sprzedanego towaru
• Po przyjęciu gotówki Leśniczy wystawia paragon fiskalny
• Kupujący otrzymuje oryginał asygnat, paragon fiskalny oraz warunki „kupna –sprzedaży"
• W terminie 7 dni od daty wystawienia paragonu Kupujący może otrzymać w biurze Nadleśnictwa fakturę VAT pod warunkiem zwrotu paragonu fiskalnego.
• Zakupionego drewna nie wolno Kupującemu zabierać bez uprzedniego okazania asygnaty lub faktury VAT organom administracji leśnej oraz bez adnotacji o wydatku drewna
• Wywóz drewna z lasu odbywa się w wyznaczonych dniach i godzinach drogami wyznaczonymi przez wydającego drewno
• Nabywcę obowiązuje termin wywozu drewna wynoszący 14 dni od daty zakupu. W przypadku niemożliwości wywozu drewna w wyznaczonym terminie, nabywca winien zgłosić się do Leśnictwa w celu wyznaczenia nowego terminu
• Po upływie terminu wywozu drewna administracja leśna nie odpowiada za zakupione drewno, a Nabywca nie może rościć do sprzedawcy pretensji co do pogorszenia stanu jakościowego, częściowej lub nawet całkowitej kradzieży zakupionego drewna
• W przypadku nie odebrania drewna iglastego w wyznaczonym przez sprzedawcę terminie, w okresie między 15 marca a 15 października nabywca ponosi koszty związane z zabezpieczeniem drewna (korowanie) przed szkodnikami
Ułożony stos drewna o wymiarach 1m x 1m x 1m to stos o masie: 1 metr przestrzenny (mp).
Taki stos oprócz drewna składa się również z pustych przestrzeni. W przypadku drewna opałowego np. sosnowego lub dębowego w skład stosu o masie 1 mp wchodzi 0,65 mp drewna oraz 0,35 mp pustych przestrzeni.
Dlatego 1mp = 0,65m3 (drewna)
· Cennik na drewno oraz produkty niedrzewne do pobrania tutaj